Laboratorium Badań Rzeczywistości Wirtualnej i Gier EduVRGameLab
Opis
Zespół koncentruje się na interdyscyplinarnych badaniach nad rzeczywistością wirtualną (VR) oraz grami, ze szczególnym uwzględnieniem ich zastosowań edukacyjnych, kulturowych i społecznych. Główne obszary badawcze obejmują:
- Kulturowe aspekty wirtualnych światów – eksploracja narracji i symboliki w VR oraz grach, analiza sposobów przedstawiania historii, tożsamości i pamięci kulturowej w środowiskach cyfrowych.
- Gry jako narzędzia analizy społecznej i psychologicznej – badanie wpływu mechanik gier na zachowania użytkowników, eksploracja potencjału gier w terapii i samopoznaniu, analiza fenomenu gier jako przestrzeni społecznych.
- Interakcja człowiek-technologia w immersyjnych środowiskach – badanie doświadczeń użytkowników, wpływu VR na percepcję ciała i przestrzeni, a także rozwój metod projektowania angażujących interakcji.
- Eksperymenty z nowymi formami opowiadania historii (immersive storytelling) – testowanie innowacyjnych metod narracyjnych w VR, badanie immersyjnych technik budowania świata i ich wpływu na odbiorców.
- Etyka i odpowiedzialność projektowania VR i gier – badanie etycznych aspektów tworzenia doświadczeń immersyjnych, w tym wpływu VR i AI na percepcję rzeczywistości, mechanizmów manipulacji oraz granic odpowiedzialności projektantów.
- VR w edukacji i szkoleniach – analiza skuteczności immersyjnych technologii w procesie nauczania i uczenia się, projektowanie interaktywnych środowisk edukacyjnych oraz badanie ich wpływu na zapamiętywanie i zaangażowanie użytkowników.