Zespół Maszyn i Urządzeń Transportowych

Opis
1. Badanie i rozwój maszyn i urządzeń transportu wewnątrzzakładowego. Zespół koncentruje się na tworzeniu i udoskonalaniu maszyn oraz urządzeń używanych do transportu materiałów wewnątrz zakładów produkcyjnych. Celem jest zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa procesów transportowych. 2. Projektowanie i budowa specjalistycznych stanowisk laboratoryjnych do testowania podzespołów i elementów urządzeń transportowych. Zespół projektuje i buduje zaawansowane stanowiska testowe, które umożliwiają dokładne badanie i ocenę różnych komponentów urządzeń transportowych, zapewniając ich niezawodność i trwałość. 3. Podstawowe badania tribologiczne elementów maszyn transportowych. Przeprowadzane są badania dotyczące tarcia, zużycia i smarowania elementów maszyn, co pomaga w optymalizacji ich wydajności i żywotności. 4. Badania własności materiałów sypkich. Zespół bada różne właściwości materiałów sypkich, takie jak gęstość, wilgotność, kąt usypu, tarcie wewnętrzne i spoistość, co jest kluczowe dla efektywnego transportu i przechowywania tych materiałów. 5. Modelowanie i badania symulacyjne kinematyki i dynamiki maszyn. Wykorzystywane są zaawansowane techniki modelowania i symulacji do analizy ruchu i sił działających na elementy maszyn, co pozwala na optymalizację ich konstrukcji i działania. 6. Modelowanie i symulowanie zjawisk zachodzących podczas transportu i składowania materiałów sypkich z wykorzystaniem metody elementów dyskretnych, co pomaga w przewidywaniu i rozwiązywaniu potencjalnych problemów i rozwoju nowych konstrukcji urządzeń. 7. Wykonywanie badań przemysłowych z wykorzystaniem mobilnych, specjalistycznych zestawów pomiarowych. Przeprowadzane są badania w warunkach przemysłowych za pomocą mobilnych zestawów pomiarowych, co umożliwia zbieranie danych bezpośrednio w miejscu pracy maszyn. 8. Badania reologiczne taśm przenośnikowych, także w komorze klimatycznej. Zespół bada właściwości reologiczne taśm przenośnikowych, w tym ich zachowanie w różnych warunkach klimatycznych, co jest kluczowe dla ich niezawodności i trwałości. 9. Badania i rozwój konstrukcji krążników do przenośników taśmowych. Prace badawcze koncentrują się na projektowaniu i udoskonalaniu krążników, które są kluczowymi elementami przenośników taśmowych, wpływającymi na ich niezawodność i trwałość. 10. Badania i opracowanie nowych typów układów napinania taśmy przenośnikowej. Zespół pracuje nad nowymi rozwiązaniami w zakresie układów napinania taśm przenośnikowych, co ma na celu poprawę ich efektywności i niezawodności. 11. Opracowanie metod analitycznych i numerycznych obliczania i projektowania urządzeń transportu ciągłego. Zespół rozwija metody analityczne i numeryczne, które umożliwiają dokładne obliczenia i projektowanie urządzeń transportu ciągłego, co jest kluczowe dla ich optymalizacji i niezawodności.

Kontakt



12 617 30 92

Jednostka prowadząca

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki - Katedra Inżynierii Maszyn i Transportu

Lider zespołu

Kulinowski Piotr

Zespół

  • Kasza Piotr Stanisław
  • Zarzycki Jacek Tomasz

Obszary badawcze IDUB

    Brak

Słowa kluczowe