Zespół Maszyn i Urządzeń Transportowych
Opis
1. Badanie i rozwój maszyn i urządzeń transportu wewnątrzzakładowego. Zespół koncentruje się na tworzeniu i udoskonalaniu maszyn oraz urządzeń używanych do transportu materiałów wewnątrz zakładów produkcyjnych. Celem jest zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa procesów transportowych.
2. Projektowanie i budowa specjalistycznych stanowisk laboratoryjnych do testowania podzespołów i elementów urządzeń transportowych. Zespół projektuje i buduje zaawansowane stanowiska testowe, które umożliwiają dokładne badanie i ocenę różnych komponentów urządzeń transportowych, zapewniając ich niezawodność i trwałość.
3. Podstawowe badania tribologiczne elementów maszyn transportowych. Przeprowadzane są badania dotyczące tarcia, zużycia i smarowania elementów maszyn, co pomaga w optymalizacji ich wydajności i żywotności.
4. Badania własności materiałów sypkich. Zespół bada różne właściwości materiałów sypkich, takie jak gęstość, wilgotność, kąt usypu, tarcie wewnętrzne i spoistość, co jest kluczowe dla efektywnego transportu i przechowywania tych materiałów.
5. Modelowanie i badania symulacyjne kinematyki i dynamiki maszyn. Wykorzystywane są zaawansowane techniki modelowania i symulacji do analizy ruchu i sił działających na elementy maszyn, co pozwala na optymalizację ich konstrukcji i działania.
6. Modelowanie i symulowanie zjawisk zachodzących podczas transportu i składowania materiałów sypkich z wykorzystaniem metody elementów dyskretnych, co pomaga w przewidywaniu i rozwiązywaniu potencjalnych problemów i rozwoju nowych konstrukcji urządzeń.
7. Wykonywanie badań przemysłowych z wykorzystaniem mobilnych, specjalistycznych zestawów pomiarowych. Przeprowadzane są badania w warunkach przemysłowych za pomocą mobilnych zestawów pomiarowych, co umożliwia zbieranie danych bezpośrednio w miejscu pracy maszyn.
8. Badania reologiczne taśm przenośnikowych, także w komorze klimatycznej. Zespół bada właściwości reologiczne taśm przenośnikowych, w tym ich zachowanie w różnych warunkach klimatycznych, co jest kluczowe dla ich niezawodności i trwałości.
9. Badania i rozwój konstrukcji krążników do przenośników taśmowych. Prace badawcze koncentrują się na projektowaniu i udoskonalaniu krążników, które są kluczowymi elementami przenośników taśmowych, wpływającymi na ich niezawodność i trwałość.
10. Badania i opracowanie nowych typów układów napinania taśmy przenośnikowej. Zespół pracuje nad nowymi rozwiązaniami w zakresie układów napinania taśm przenośnikowych, co ma na celu poprawę ich efektywności i niezawodności.
11. Opracowanie metod analitycznych i numerycznych obliczania i projektowania urządzeń transportu ciągłego. Zespół rozwija metody analityczne i numeryczne, które umożliwiają dokładne obliczenia i projektowanie urządzeń transportu ciągłego, co jest kluczowe dla ich optymalizacji i niezawodności.