Zrównoważone finanse i rachunkowość w erze informacji
Opis
Głównym celem badań jest rozpoznanie i analiza problemów związanych z zarządzaniem finansami przedsiębiorstwa i rachunkowością w dobie zrównoważonego rozwoju oraz identyfikacja najważniejszych wyzwań i trendów w zakresie finansów i rachunkowości. Zakresem badań objęte są zagadnienia związane z współczesnym raportowaniem organizacji, w tym raportowaniem ESG, zrównoważonym tworzeniem wartości
w organizacji, działaniami z obszaru CSR i regulacjami prawnymi, rynkami kapitałowymi, nowoczesnymi technologiami w finansach i rachunkowości w kontekście zrównoważonego rozwoju oraz adaptacją i implementacją systemów rachunkowości zarządczej. Odrębnym aspektem badań jest również reakcja rynków finansowych na publikowane przez organizacje informacje finansowe i niefinansowe.
Cel badań został rozpisany na następujące cele szczegółowe:
• identyfikacja najważniejszych wyzwań i trendów w zakresie finansów i rachunkowości w dobie zrównoważonego rozwoju i erze informacji,
• identyfikacja problemów raportowania organizacji gospodarczych, w szczególności raportowania ESG,
• ocena możliwości wykorzystania systemów pomiaru dokonań organizacji dla potrzeb raportowania niefinansowego,
• analiza możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii w finansach i rachunkowości w kontekście zrównoważonego rozwoju,
• analiza zrównoważonych modeli biznesu w gospodarce,
• analiza polityki środowiskowej państwa,
• analiza powiązań rynków finansowych i trendów zrównoważonego rozwoju,
• analiza wyzwań stojących przed systemami rachunkowości zarządczej i contrtollingu w dobie zrównoważonego rozwoju,
• identyfikacja zakresu realizacji zasad zrównoważonego rozwoju w jednostkach samorządu terytorialnego.
Kontakt
Jednostka prowadząca
Wydział Zarządzania
-
Katedra Finansów i Rachunkowości
Lider zespołu
Bek-Gaik BogusławaZespół
Obszary badawcze IDUB
- Nowe technologie dla gospodarki o obiegu zamkniętym: połączenie modeli biznesowych z ekoinnowacjami w celu wzrostu produktywności i minimalizacji odpadów oraz tworzenia i wykorzystywania wiedzy