Stanowisko do badania administracyjnych systemów dynamicznego ważenia pojazdów
Stanowisko składa się z dwóch podsystemów:
- Kompleksowy system pomiarowy (waga dynamiczna wolnoprzejazdowa LS-WIM - 1 szt., system WIM z czujnikami płytowymi - 1 szt., stacja meteo - 1 szt.),
- System WIM z czujnikami kwarcowymi – 1 szt.
Stanowisko może być udostępnione w miejscu zainstalowania, po uzgodnieniu programu badań z opiekunami stanowiska.
Warunki materialne są negocjowane indywidualnie.
Zbudowana infrastruktura będzie wykorzystywana przede wszystkim w badaniach. Ich celem jest określenie wpływu czynników środowiskowych na dokładność systemów WIM wyposażonych w czujniki nacisku wykonane w różnych technologiach, testowanie nowych metod kalibracji systemów WIM oraz testowanie różnych algorytmów zwiększających odporność systemów WIM na zmieniające się warunki ich eksploatacji oraz zmiany prędkości ważonych pojazdów.
Możliwe są następujące pomiary:
-analiza struktury i natężenia ruchu pojazdów,
-pomiar podstawowych parametrów ruchu drogowego,
-ważenie dynamiczne pojazdów (masa całkowita, nacisk statyczny osi),
-badanie czynników środowiskowych (temp. powietrza, nawierzchni, drogi, prędkość i kierunek wiatru, opad atmosf., oblodzenie) na błędy ważenia pojazdów z podziałem na dwie technologie wykonania czujników nacisku.
Jednostka odpowiedzialna